Πριν από 2493 έτη και κάτι μερόνυχτα, μια μικρή στρατιωτική δύναμη διαφόρων ελληνικών φυλών, περί τα 6-7000 άτομα στη σούμα, αντιμετώπισε στα στενά των Θερμοπυλών την στρατιωτική υπερδύναμη της εποχής Περσία, η οποία διέθεσε στη μάχη υπερεικοσαπλάσια δύναμη. Οι πολιορκημένοι άντεξαν τρεις μέρες αλλά, μοιραία, ηττήθηκαν. Κι όπως συνήθως συμβαίνει, η αθανασία δεν είναι για τους πολλούς·
έτσι την απόλαυσε κυρίως ο Λεωνίδας (μετά θάνατον βέβαια ο δόλιος) και οι 300 του (ως ανώνυμες μονάδες έκαστος). Οι υπόλοιποι μαχητές ξέμειναν στο ράφι της ιστορίας ή έστω της ανωνυμίας.
Όπου όμως περισσεύει η δόξα δε λείπει και η προδοσία. Κι αν λείπει, την εφευρίσκουμε.
Οι 6-7000 έλληνες δεν έχασαν τη μάχη λόγω της συντριπτικής αριθμητικής υπεροχής των περσικών δυνάμεων. Την έχασαν επειδή προδόθηκαν από τον Εφιάλτη.
Πριν από 560 έτη και μπόλικα μερόνυχτα, μια μικρή στρατιωτική δύναμη (πάλι 6-7000 ανδρών), αποτελούμενη κυρίως από γενοβέζους μισθοφόρους, υπερασπιζόταν την Κωνσταντινούπολη από τα στίφη του Μωάμεθ του Πορθητή. Η αναλογία αυτή τη φορά ήταν κάπως καλύτερη αφού ο Μωάμεθ δεν είχε πάνω από 100.000 στρατιώτες. Χώρια που οι αμυνόμενοι ήταν ταμπουρωμένοι πίσω από τα πανίσχυρα θεοδοσιανά τείχη. Μετά από σκληρές μάχες οι υπερασπιστές της Πόλης ηττήθηκαν από τις υπέρτερες δυνάμεις και στεφανώθηκαν με τη δόξα. Αλλά και πάλι, πίσω από τη δόξα φύτρωσε η προδοσία. Η Πόλη δεν έπεσε επειδή η βυζαντινή αυτοκρατορία είχε καταντήσει πόλη-αυτοκρατορία χωρίς επικράτεια αλλά επειδή κάποιος προδότης έμπασε τους πολιορκητές από την Κερκόπορτα.
Κοινό σημείο των δύο ιστοριών είναι το ότι όσο υπήρξε η Κερκόπορτα άλλο τόσο υπήρξε ο Εφιάλτης.
Eίναι γνωστό ότι οι νίκες έχουν πολλούς πατεράδες αλλά οι ήττες μόνο ήρωες και προδότες. Απολογιστικά κρίνοντας. Τι γίνεται όμως κατά τη διάρκεια της μάχης; Δεν βγήκε βέβαια ο Κωνσταντίνος ο Παλαιολόγος (πριν μαρμαρωθεί ακόμα) να πει: "Μην τολμήσει ωρέ κανένας να ανοίξει την Κερκόπορτα, για θα του κόψω τα καλαμπαλίκια!". Θα μπορούσε όμως κάλλιστα να πει: "Για πετάξτε τα ράσα βρε ρεμπεσκέδες που πλημμυρήσατε τα μοναστήρια και πιάστε το γιαταγάνι". Θα μάζευε τότε καμιά διακοσαριά χιλιάδες ασκέρι και θα τούμπαρε τους συσχετισμούς. Δεν τό 'πε όμως.
Κάπως έτσι είναι οι αναλογίες και σήμερα. Η μεγάλη πλειοψηφία των πολιορκημένων έχει μονάσει στην μιζέρια της και δεείται υπέρ σωτηρίας των ξεροκομμάτων ημών, ενώ κάποιοι ασχολούνται κατ' αποκλειστικότητα με την "κερκόπορτα" και τους θυρωρούς της. Συνήθως δε στο θυρωρείο τοποθετούν το ΚΚΕ. Είναι μια μικρή αδυναμία του γένους. Είναι πιο βολικό να πετάς το ανάθεμα στον διπλανό σου παρά να αντικρύσεις τη ζοφερή πραγματικότητα. Η οποία συνίσταται στο ότι ο εχθρός είναι ισχυρότερος, έχει όλα τα σύγχρονα πολιορκητικά μέσα (ενώ εσύ αμύνεσαι με σφεντόνες), σπέρνει με ευκολία τη σύγχυση, τη διχόνοια και το φόβο. Ο εχθρός δεν έχει ανάγκη από προδότες. Ίσως να είχε αν οι συσχετισμοί ήταν αντίστροφοι. Αυτό που έχει ανάγκη είναι ο φόβος, η μιζέρια και η καχυποψία ανάμεσα στους πολιορκημένους. Κι ενώ καταλαμβάνει ένα-ένα τα κάστρα σου εσύ να ψάχνεις για προδότες και ν' αποθέτεις τίς ελπίδες σου στην άφιξη του γενοβέζικου ιππικού.
Στο μεθεπόμενο επεισόδιο: "Ε τότε τι διάολο να κάνουμε;"
Όπου όμως περισσεύει η δόξα δε λείπει και η προδοσία. Κι αν λείπει, την εφευρίσκουμε.
Οι 6-7000 έλληνες δεν έχασαν τη μάχη λόγω της συντριπτικής αριθμητικής υπεροχής των περσικών δυνάμεων. Την έχασαν επειδή προδόθηκαν από τον Εφιάλτη.
Πριν από 560 έτη και μπόλικα μερόνυχτα, μια μικρή στρατιωτική δύναμη (πάλι 6-7000 ανδρών), αποτελούμενη κυρίως από γενοβέζους μισθοφόρους, υπερασπιζόταν την Κωνσταντινούπολη από τα στίφη του Μωάμεθ του Πορθητή. Η αναλογία αυτή τη φορά ήταν κάπως καλύτερη αφού ο Μωάμεθ δεν είχε πάνω από 100.000 στρατιώτες. Χώρια που οι αμυνόμενοι ήταν ταμπουρωμένοι πίσω από τα πανίσχυρα θεοδοσιανά τείχη. Μετά από σκληρές μάχες οι υπερασπιστές της Πόλης ηττήθηκαν από τις υπέρτερες δυνάμεις και στεφανώθηκαν με τη δόξα. Αλλά και πάλι, πίσω από τη δόξα φύτρωσε η προδοσία. Η Πόλη δεν έπεσε επειδή η βυζαντινή αυτοκρατορία είχε καταντήσει πόλη-αυτοκρατορία χωρίς επικράτεια αλλά επειδή κάποιος προδότης έμπασε τους πολιορκητές από την Κερκόπορτα.
Κοινό σημείο των δύο ιστοριών είναι το ότι όσο υπήρξε η Κερκόπορτα άλλο τόσο υπήρξε ο Εφιάλτης.
Eίναι γνωστό ότι οι νίκες έχουν πολλούς πατεράδες αλλά οι ήττες μόνο ήρωες και προδότες. Απολογιστικά κρίνοντας. Τι γίνεται όμως κατά τη διάρκεια της μάχης; Δεν βγήκε βέβαια ο Κωνσταντίνος ο Παλαιολόγος (πριν μαρμαρωθεί ακόμα) να πει: "Μην τολμήσει ωρέ κανένας να ανοίξει την Κερκόπορτα, για θα του κόψω τα καλαμπαλίκια!". Θα μπορούσε όμως κάλλιστα να πει: "Για πετάξτε τα ράσα βρε ρεμπεσκέδες που πλημμυρήσατε τα μοναστήρια και πιάστε το γιαταγάνι". Θα μάζευε τότε καμιά διακοσαριά χιλιάδες ασκέρι και θα τούμπαρε τους συσχετισμούς. Δεν τό 'πε όμως.
Κάπως έτσι είναι οι αναλογίες και σήμερα. Η μεγάλη πλειοψηφία των πολιορκημένων έχει μονάσει στην μιζέρια της και δεείται υπέρ σωτηρίας των ξεροκομμάτων ημών, ενώ κάποιοι ασχολούνται κατ' αποκλειστικότητα με την "κερκόπορτα" και τους θυρωρούς της. Συνήθως δε στο θυρωρείο τοποθετούν το ΚΚΕ. Είναι μια μικρή αδυναμία του γένους. Είναι πιο βολικό να πετάς το ανάθεμα στον διπλανό σου παρά να αντικρύσεις τη ζοφερή πραγματικότητα. Η οποία συνίσταται στο ότι ο εχθρός είναι ισχυρότερος, έχει όλα τα σύγχρονα πολιορκητικά μέσα (ενώ εσύ αμύνεσαι με σφεντόνες), σπέρνει με ευκολία τη σύγχυση, τη διχόνοια και το φόβο. Ο εχθρός δεν έχει ανάγκη από προδότες. Ίσως να είχε αν οι συσχετισμοί ήταν αντίστροφοι. Αυτό που έχει ανάγκη είναι ο φόβος, η μιζέρια και η καχυποψία ανάμεσα στους πολιορκημένους. Κι ενώ καταλαμβάνει ένα-ένα τα κάστρα σου εσύ να ψάχνεις για προδότες και ν' αποθέτεις τίς ελπίδες σου στην άφιξη του γενοβέζικου ιππικού.
Στο μεθεπόμενο επεισόδιο: "Ε τότε τι διάολο να κάνουμε;"
28 σχόλια:
Βολική και παρήγορη η μυθ-ιστορία, αλλά αμείλικτη η ιστορία.
Γιατί τα παραδείγματα χρειάζεται να κάνουν άλματα πολλών αιώνων? Ο 20ος έχει αρκετά,που ΟΜΩΣ βγάζουν άλλα συμπεράσματα
πχ
1.Τι ακριβώς συνέβαινε επί Μεταξά με Μανιαδάκη-Μανωλέα-Μιχαηλίδη-ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
2.Τι συνέβη στο Λίβανο το 1943
3.Τι συνέβη στον Ισπανικό Εμφύλιο,και τι ήταν η 5η Φάλαγγα
4.Γιατί ο Φιντέλ Κάστρο,απέρριπτε μετα βδελυγμίας το Κ.Κ.Κούβας και προχώρησε ανεξάρτητος-μόνος?
5.Πως ο Βλαντάς στη μεταπολίτευση βρέθηκε διευθύνων στο πολ.γραφείο του Μητσοτάκη?
6.Ποιός ήταν ο Λυκογιάννης στο γραφείο του Ζαχαριάδη το 1945,τι έκανε και τι απέγινε?
7.Πως κατέρρευσε ο υπαρκτός?Υπήρχε διάβρωση ή οφείλεται σε άλλους λόγους?
και πολλά άλλα ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ σαφώς καταλληλότερα από το Λεωνίδα και τον Παλαιολόγο,που δεν βολεύουν όμως
Τα παραδείγματα κάνουν άλμα πολλών αιώνων διότι στόχος είναι να αναδειχτεί το συγκεκριμένο προαιώνιο χαρακτηριστικό του "γένους": Παλεύω αλλά δεν τα καταφέρνω γιατί με προδίδουν.
Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα.
Τι σχέση έχουν τα παραδείγματα που βάζεις, δεν καταλαβαίνω. Το μόνο που αποδεικνύουν, κάποια από αυτά, είναι ότι ανέκαθεν η εξουσία προσπαθούσε να αντιμετωπίσει τον "κομμουνιστικό κίνδυνο" με ύπουλα μέσα. Ένας από αυτούς, ο αποτελεσματικότερος φυσικά, ήταν η διείσδυση πρακτόρων. Αν ο κίνδυνος ήταν ανύπαρκτος δεν θα χρησιμοποιούνταν πράκτορες. Δεν θα έβαζε κανείς πράκτορες στην Ένωση Κεντρώων του Λεβέντη. Ευθύνεται λοιπόν το κόμμα για τους πράκτορες που διείσδυσαν σε αυτό; Τότε απορρίπτεται συλλήβδην η οργανωμένη πάλη αφού όπου συνεργάζονται από δύο άτομα και πάνω κανείς δεν μπορεί ποτέ να είναι σίγουρος για τις ακριβείς προθέσεις του άλλου.
@ Λύσιππος:
Το να ανοίγεις με ερωτήματα πολλά και εντελώς άσχετα μεταξύ τους ζητήματα που είναι αδύνατο λόγω έκτασης να απαντηθούν σε σχόλιο, είναι καλό κόλπο αλλά παλιό.
Αλλά μόνο για την δημιουργία εντυπώσεων.
Η διάβρωση που μπορεί να υπάρχει (ή να μην μην υπάρχει) σε ένα επαναστατικό κόμμα, ουδεμία σχέση με την επαναστατική του φύση από την μία, και από την άλλη η ιστορία δεν γράφεται από συνωμοσίες και προδοσίες -ακόμη και αν το ήθελαν κάποιοι- αλλά από την πάλη των μαζών.
Στοιχειώδες...
καλησπέρα
χρησιμότατη ανάρτηση...
εγώ βλέπω και ένα άλλο κοινό παρονομαστή...
ότι είμαστε ένα φτωχό μέρος και οι πλούσιοι θέλουν να είναι αντιπρόσωποι... αλλά και να την φέρνουν κατά το δοκούν στον οίκο που αντιπροσωπεύουν....
πχ στην άλωση έσπασαν την συμφωνία με τον Μωάμεθ όταν πήγαν στους παπικούς... και στην περίπτωση των Περσών πολλές ελληνικές πόλεις γούσταραν τους Πέρσες... Θυμάμαι μια που πρόσφατα διαβάζω την αρχαία Κάρυστο... ή προύχοντες Αθηναίοι και Λακεδαίμονες που διώχνονταν εκεί πάγαιναν...
Δεν ειναι σωστη η αποδωση των γεγονοτων..Οταν εσυ θελεις εκ των προτερων, να αποδειξεις κατι...
Επειδη η ιστορια ειναι αλληλοδιαδοχα γεγονοτα..Ο καθ εις, θα αποδειξει οτι του αρεσει...
Απο το ιδιο ακριβως γεγονος,ανυψωνοντας στοιχεια του και αποκρυπτοντας αλλα...
Αυτο ακριβως εννοουσε ο Ναπολεων, οταν ελεγε..Οτι η ιστορια ειναι...ΣΥΜΦΩΝΗΜΕΝΑ ΨΕΜΜΑΤΑ....!!
Εκεινο που μας προσδιδει η μελετη ιστορικων γεονοτων..ΔΕΝ ειναι η κριση..
Επανω στο ιδιο το γεγονος...
[Ουσιαστικα ειναι αδιαφορο, αν προδωθηκε η οχι ο Λεωνιδας...
Σε καθε περιπτωση, θα ειχε ηττηθει...
Για να ηττηθει πηγε εκει...]
Η μελετη ιστορικων γεγονοτων..Μας ωφελει λοιπον..Για κρισεις που θα βγαλουμε,απο τα γεγονοτα...Σε συναρτηση με την ΔΙΚΗ μας εποχη....
Σε συναρτηση με τα δικα μας τα πιστευω..Και τις δικες μας τις συνθηκες...
Αν βλεπουμε...Τα ιστορικα γεγονοτα..Οπως οι Θερμοπυλες..Σαν ηρωικο-Προδοτικο μεγαλουργημα...
Δεν εχουμε ξεπερασει..Το επιπεδο..
Των Κλασσικων εικονογραφημενων...
@Στρατολάτη
α-Το θέμα της ανάρτησης δεν είναι η προδοσία υπαρκτή ή μη?Προς τι το ερώτημα "τι σχέση έχει..."
β-Ο εχθρός πάντα προσπαθεί.Το θέμα είναι τι καταφέρνει,ποιές θέσεις καταλαμβάνει και τι αποτελέσματα έχει η κατοχή αυτών των σημαντικών θέσεων.
@Τrush
Δε σκοπεύω να ανοίξω κουβέντα με κάποιον σαν εσένα.
Όποιος ενδιαφέρεται,επίσης δε περιμένει να μάθει ούτε από σένα ούτε από μένα.
Καλό θα ήταν να διαβάζουμε λίγο ιστορία πρίν χλευάσουμε τους γενναίους που έπεσαν στις Θερμοπύλες.
Για τον λόγο αυτό παραπέμπω σε απόσπασμα της ιστορίας του Ηροδότου (Πολύμνια, πργρ. 201-228), πρωτότυπο και μετάφραση.
Ο Εφιάλτης υπήρξε και πρόδωσε, εκτός και άν χαρακτηρίζεις ψεύτη και τον Ηρόδοτο.
Επίσης τα ονόματα των 300 ήταν όλα γνωστά όπως αναφέρει στην πργφ. 224.
"έμαθα τα ονόματά τους, ονόματα ανδρών που αξίζουν πραγματικά να μείνουν αλησμόνητοι· για την ακρίβεια, έχω τα ονόματα και των τριακοσίων."
TALIBAN
Συγνώμη παρέλειψα την παραπομπή.
http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/maxes/thermopyles3.htm
Όσο δε για τις ανιστόρητες ανοησίες που στο μεταξύ διάβασα από άλλον σχολιαστή, οτι τάχα δήθεν πήγαν στις Θερμοπύλες για να ηττηθούν, ξανά συμβουλεύω μελέτη της Ελληνικής ιστορίας.
Ένα μόνο στοιχείο.
Οι ναυτικές δυνάμεις στο Αρτεμίσιο, εμάχοντο σε συνδυασμό με τις πεζικές στις Θερμοπύλες.
Μήπως και οστόλος των Ελλήνων είχε πάει εκεί για να ηττηθεί ?
TALIBAN
@TALIBAN
Η εριστικότητα σου σε βαθμό διαβολής και προσβολής και το στυλάκι του μορφωμένου πήγαινε να το πουλήσεις στους ομοίους σου.
Επιτίθεσαι προσβλητικά στο Μαχαίρη,που λέει αυτό που λέει και ο Καβάφης στις Θερμοπύλες του και του προσάπτεις άγνοια και χλευασμό που δεν βγαίνει από τα γραφόμενα του,μόνο για να πουλήσεις μούρη.
Πιθανόν ο Μαχαίρης να διάβαζε Ηρόδοτο όταν εσύ διάβαζες τον αγαπημένο σου Μίκυ Μάους και το Ντόναλντ Ντακ
@ Λύσιππος
Δεν σου ανταποδίδω τα ίσα, σεβόμενος τον ιστολόγο στον οποίο σχολιάζω.
Μία μόνο ταπεινή ερώτηση.
Ο Καβάφης αναφέρεται ως μεγάλος ιστορικός ?
TALIBAN
@Τaliban
ΣΙΓΑ ΡΕ ΙΝΣΤΡΟΥΚΤΩΡΑ,ΜΑΣ ΨΑΡΩΣΕΣ
@Λύσιππος:
Εγώ αντίθετα κανένα πρόβλημα δεν έχω να επισημαίνω κάτι σαν εσένα όταν εκτίθενται μόνοι τους....
Δεν αντιλαμβάνομαι που ακριβώς χλευάζω τους 300 και οποιονδήποτε άλλο. Επιπλέον δεν γράφω ιστορικό δοκίμιο ούτε παραβιάζω ανοιχτές θύρες.
Το ποστ έχει καθαρά να κάνει με την διαχρονική επίκληση της "προδοσίας" ως παράγοντα δικαιολόγησης της ήττας, ακόμα και όταν η ήττα προέρχεται καθαρά ως αποτέλεσμα συσχετισμού δυνάμεων.
Πρόκειται για απομόνωση ενός συγκεκριμένου χαρακτηριστικού το οποίο έχει ψυχολογικό υπόβαθρο. Η νεότερη ιστορία έχει τα παραδείγματά της αλλά είναι πιο σύνθετα λόγω και της αυξημένης βαρύτητας του παράγοντα διπλωματία.
Είναι να τρελαίνεται κανείς με αυτό που έχουν βάλει στο μυαλό μας γενιές τώρα, σ εμάς τους κατοίκους αυτού του κομματιού της γης, που θεωρούμε ότι χωρίς εμάς δεν θα υπήρχε τίποτα, θα ζούσε η ανθρωπότητα στα δέντρα.
Αρπάζονται οι περισσότεροι μόλις γράψει κάποιος κάτι που τους προσβάλει ως ...Έλληνες και μετά αναρωτιόμαστε πως γίνεται να ψηφίζουν τόσες χιλιάδες τους νεοναζί που ευαγγελίζονται την καθαρότητα της φυλής, της "άριας φυλής".
Ποια Ελλάδα μωρέ, Αρκάδων, των Αχαιών; των Δωριέων; των Ιώνων; της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας που την ονομάζεται Βυζάντινή; των Σλάβων που καθε λίγα χρόνια κατέβαιναν σε αυτό τον τόπο; των Τούρκων που εξισλάμισαν χιλιάδες κάτοικους αυτής της περιοχής στα 400 χρόνια που είχαν κατακτήση αυτό κομμάτι της γης; και μετά τους διώξανε οι επαναστάτες γιατί ήταν ...Τούρκοι και όχι μουσουλμάνοι; τους νησιώτες γενικά που απελευθερώθηκαν από τους Ιταλούς το 1945, αφού εν το μεταξύ είχαν γίνει οι ανάλογες προσμίξεις;
Δεν κοιτάμε λέω εγώ την κατάντια μας, που μας έχουν φέρει εκεί ακριβώς που περιγράφει ο στρατολάτης, να ψάχνουμε να βρούμε δικαιολογίες για την απραξία μας και να κάνουμε τον πόλεμο από την πολυθρόνα μας.
Αμφιβάλει κανείς ότι η ιστορία γράφεται απο τους νικητές για αυτούς που πρέπει να πιστέψουν ότι αυτοί(όχι μόνο οι νικητές αλλά και οι αμέτοχοι στην επανάσταση) ότι είναι ότι καλύτερο μπορούσε να συμβεί;
Τι περιμένατε δηλαδή να γράφει η ιστορία, την αλήθεια;
Τότε πως θα μας είχαν κάνει να πιστεύουμε, όπως οι εβραίοι, Ιάπωνες, Κινέζοι και τόσοι άλλοι λαοί, ότι αυτοί είναι ο "περιούσιος λαός";
Ο παραλληλισμός που έχει κάνει ο στρατολάτης είναι θαυμάσιος και νομίζω ότι έχει το δικαίωμα να εκφράζει αυτό που σκέφτεται. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει όλοι να συμφωνήσουν μαζί του, αλλά να βγαίνουν οι "υπερασπιστές" των αρχαίων Ελλήνων και να γράφουν, ότι γράφουν κάνοντας τους προσβεβλημένους, γιατί θίγονται ως ...Έλληνες!!! Ε! αυτό πιά....
Κατ' αρχήν διάβασες το απόσπασμα της ιστορίας του Ηρόδοτου που έστειλα ?
Εάν το διάβασες (ακόμα και αν δεν το διάβασες), θεωρείς τον Ηρόδοτο ψεύτη ή μυθομανή ?
Εν ολίγοις επιμένεις πως ο Εφιάλτης δεν είχε υπάρξει ?
Όσο δε για τα υπόλοιπα περί ανωνυμίας,
"Οι υπόλοιποι μαχητές ξέμειναν στο ράφι της ιστορίας ή έστω της ανωνυμίας."
εκτός του αποσπάσματος του Ηροδότου θυμίζω τους τύμβους και τα επιγράμματα του Σιμωνίδη, που αφορούσαν τους νεκρούς και των υπολοίπων Ελλήνων.
Ξέρω πολύ καλά τι προσπαθείς να αναδείξεις στην ανάρτηση αλλά εγώ επιμένω πως η χρήση του ιστορικού γεγονότος της μάχης των Θερμοπυλών έγινε εντελώς λανθασμένα και απαξιωτικά.
Αν ύστερα από όσα λίγα έχω γράψει στα σχόλια μου, εσύ εξακολουθείς να μήν καταλαβαίνεις, δεν μπορώ να πώ τίποτα άλλο.
TALIBAN
@ΤRUSH
Εύγε,εύγε.Σου εύχομαι τα αφεντικά σου στο Περισσό να αναγνωρίσουν το ζήλο σου και να σε αναβαθμίσουν από desk-τρολ,στην κομμένη στήλη του Μπογιόπουλου,ώστε να γελάμε καθημερινά.
Taliban, μη γίνεσαι ταλιμπάν. Υπήρξε ο Εφιάλτης; Ωραία, ας υποθέσουμε ότι υπήρξε. Συγχαρητήρια, συνέτριψες το ποστ. Δεν χρησιμοποιείται ποτέ η προδοσία ως δικαιολογία από τον ηρωικό αυτό λαό.
Η ανωνυμία αφορά στο σήμερα και στο ποιος θυμάται οποιονδήποτε πλην του Λεωνίδα και των 300 του ως αριθμό). Άντε, ίσως και τους 700 Θεσπιείς.
Λύσιππε εδώ είναι η άποψή μου για το χειρισμό των σχολιακών διαφωνιών http://lysippos-mustang.blogspot.gr/2013/06/blog-post_16.html. Εσύ μάλλον έχεις άλλη άποψη.
Καλά ρε σεις αφού δεν το γουστάρετε το ΚΚΕ, αφού δεν αγοράζετε Ρίζο, αφού δεν συμμετέχετε στη διακίνηση του, αφού, αφού, αφού......... τι θέλετε και ασχολιόσαστε μαζί του, τι σας νοιάζει εσάς τι κάνουμε εμείς που αγοράζουμε, διαβαζουμε, διακινούμε τον Ριζο;
Τι σας νοιάζει εσάς με ποιόν τρόπο θα λειτουργεί το κόμμα;
Τι καημός είναι αυτός;
@ Στρατολάτης
Εξακολουθείς πεισματικά να αρνήσε το προφανέστατο.
"Υπήρξε ο Εφιάλτης; Ωραία, ας υποθέσουμε ότι υπήρξε."
(Άς υποθέσομε ? Η ιστορία είναι ζήτημα υποθέσεων και μάλιστα εν προκειμένω με ανεκτικότητα σαν να μου κάνεις την χάρη ?)
"Συγχαρητήρια, συνέτριψες το ποστ."
(Η πρόθεση μου δεν είναι να συντρίψω κανέναν, αλλά να καταδείξω το λάθος των επιχειρημάτων)
"Δεν χρησιμοποιείται ποτέ η προδοσία ως δικαιολογία από τον ηρωικό αυτό λαό."
(Τι εννοείς δικαιολογία ? Πως ο Εφιάλτης δεν υπήρξε - ξανά - ή πως η προδοσία όποτε καταδεικνύεται αποτελεί συγκάλυψη αδυναμίας ?)
"Η ανωνυμία αφορά στο σήμερα και στο ποιος θυμάται οποιονδήποτε πλην του Λεωνίδα και των 300 του ως αριθμό). Άντε, ίσως και τους 700 Θεσπιείς."
(Στην ανάρτηση σου δεν αναφέρεσαι στην σημερινή "γνώση" των πολλών ξεκάθαρα. Για τον λόγο αυτό παρέπεμψα στο απόσπασμα ΣΗΜΕΡΙΝΟ της ιστορίας του Ηροδότου. Εν ολίγοις την διευρημένη πεποίθηση των ημι-αγράμματων πολλών χρησιμοποιείς στο σχόλιο σου - όχι στην ανάρτηση - σαν επιχείρημα αναδρομικού τύπου.
Υ.Γ.
στους σε παραλήρημα υβριστές μόνο περιφρόνηση
TALIBAN
@Στρατολάτη
-δεν καταλαβαίνω τη παραπομπή.Μπορείς να γίνεις σαφέστερος και επίκαιρος?
-Όπως κατάλαβες πληρώνεις ένα τίμημα..παλαιάς σιωπής.Αν δε σου αποσπάσει δήλωση μετανοίας ο δοκησίσοφος φασιστάκος δε θα ησυχάσει καθότι ίδιον κάθε ψυχωτικού.
-Και όμως ΕΣΥ είσαι ο σωστός,διότι ο Θουκιδίδης αναγνωρίζεται ως πατέρας της Ιστορίας και όχι ο Ηρόδοτος ο οποίος περιέχει πολλά ανεκδοτολογικά στοιχεία,διαδόσεις,θρύλους,μεταφυσικά κλπ.Η λογική του ΦΑΣΙΣΤΑ είναι ταυτοτική πάντα, δηλ. αποδεικνύει τον Ηρόδοτο επικαλούμενος τον Ηρόδοτο.
Η ύπαρξη του Εφιάλτη αμφισβητείται απο την αρχαιότητα και σήμερα θεωρείται βέβαιο ό,τι δεν υπήρχε,τουλάχιστον όπως η περιγραφή του Ηροδότου.
Πολύ ωραίο κείμενο.
Με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο.
Και ως προς τα ιστορικά ζητήματα, αλλά και ως προς τα σημερινά.
Ο ελληνικός νους δεν μπορεί να αντέξει την ήττα, δεν μπορεί να αποδεχτεί πως κάποιοι άλλοι ήταν πιο δυνατοί/πιο πολλοί/πιο καλά προετοιμασμένοι/πιο γενναίοι/πιο οργανωμένοι/είχαν πιο καλό σχέδιο και επομένως νίκησαν μια μάχη.
Από αρχαιοτάτων χρόνων ο Έλληνας αναζητεί έναν προδότη για να του χρεώσει την ήττα.
Κάποια παγκόσμια συνωμοσία ή κάποιον εσωτερικό προδότη.
Από τον Ηροδότο που κατά τη γνώμη μου απλώς αναμάσησε (όπως συνήθιζε άλλωστε) έναν μύθο, αυτόν του Εφιάλτη, ως το σύγχρονο Έλληνα που όταν χάνει η ομάδα του πάντα φταίει η διαιτησία ή οι παίχτες που τα "αρπάξανε".
Η θεωρία της προδοσίας είναι ο καλύτερος τρόπος για να βολεύεται κανείς και να μην προσπαθεί να αναλύσει τις αιτίες της ήττας και να γίνει καλύτερος σε κάτι.
Να κάνω μια διόρθωση στο φίλο Λύσιππο.
Πατέρας της ιστορίας αποκαλείται ο Ηρόδοτος, διότι ήταν ο πρώτος που προχώρησε σε συστηματική καταγραφή της ιστορίας.
Είνι ο πρώτος συστηματικός ιστοριογράφος.
Αλλά, αναμφισβήτητα, περιλαμβάνεισ το έργο του πολλές ιστορίες ανεκδοτολογικού περιεχομένου, γι'αυτό και δε θεωρείται από μόνος του 100% αξιόπιστη πηγή.
Ο Θουκυδίδης είναι ο κορυφαίος ιστορικός διότι δεν επριλαμβάνει καμία ιστορία ανεπιβεβαίωτη από χίλιες-δυο μεριές.
Όσο για τα σημερινά, συμφωνώ απολύτως πως πρέπει να αντιληφθούμε πως το σύστημα που θέλουμε να αντιπαλέψουμε είναι παντοδύναμο και μας νικά σχεδόν σε όλα τα επίπεδα.
Και προφανώς δε φταίει κανένα ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ κλπ που δεν ανατρέπουμε το σύστημα.
Μπορεί να χω χιλιάδες διαφωνέις με το ΚΚΕ και να διαφωνώ με πάρα πολλές πολιτικές επιλογές του, αλλά θα έπρεπε να ήμουν ανόητος για να θεωρήσω πως "θα κάναμε την ανατροπή, αλλά μας κόβει ο Κουτσούμπας"...
Καλό είναι να επιστρέψουμε στην ορθολογιστική θεώρηση των ρπαγμάτων.
Να δούμε ποιοι είμαστε, τι θέλουμε, ποια είναι η δύναμή μας, ποια είναι η δύναμή τους, ποια τα αδύνατά μας σημεία, ποια αυτά των αντιπάλων και επομένως να διαπιστώσουμε με λογική τι μπορούμε να κάνουμε και πώς.
Αυτά είναι τα δύσκολα.
Το εύκολο είναι να δείξει ο καθένας έναν προδότη.
Ο καθένας μας όποιον αντιπαθεί.
Δηλαδή το νόημα της ανάρτησης είναι ό,τι η προδοσία και οι προδότες είναι ελληνικός λαϊκός μύθος γενικά και σε όλη την ιστορία και δεν υπήρξε ούτε καθόρισαν γεγονότα και εξελίξεις οι προδότες και οι προδοσίες.
Βγάζουμε έξω και τη "διπλωματία" της νεώτερης παγκόσμιας ιστορίας δηλ.το βασικό μηχανισμό παραγωγής της
και καθαρίσαμε.
Μηδενική βαρύτητα η προδοσία στην ιστορία.
Διαφωνώ απόλυτα και με τη λογική και με τα επιλεγμένα παραδείγματα,και με την σκοπιμότητα του συλλογισμού.
z1977
@ΤΑΛΙΒΑΝ
παραθέτω
"Κατ' αρχήν διάβασες το απόσπασμα της ιστορίας του Ηρόδοτου που έστειλα ?
Εάν το διάβασες (ακόμα και αν δεν το διάβασες), θεωρείς τον Ηρόδοτο ψεύτη ή μυθομανή ?"
η συνέχεια θα μπορούσε να είναι
Ναι θεωρώ τους εθνογράφους και τους λαογράφους ως ιστορικούς.Η ανακρίβεια αρχαίου συγγραφέα είναι άγνωστη,μόνο ψεύτες και μυθομανείς υπάρχουν
Ναι πιστεύω ότι γράφει ο Ηρόδοτος και ιδιαίτερα τα των μαντείων, Αιγυπτίων, Σκυθών αλλά και τα γεωγραφικά
Ναί ο Ηρόδοτος ήταν αυτόπτης των Περσικών πολέμων,και τα τεκμηρίωσε όλα όπως ο Θουκυδίδης
Ναί ο Ηρόδοτος ΔΕΝ έγραψε 30 χρόνια μετά τα γεγονότα όταν είχε διαμορφωθεί η λαική δοξασία
Ναί υπάρχουν αποδείξεις για την ακρίβεια του Ηροδότου.Αν διαβάσεις Ηρόδοτο τα λέει και αυτός ίδια.
Τέλος ΝΑΙ θα σου τινάξω με κάθε τρόπο την ανάρτηση-με επίκληση ψευδο/αλήθειας Ηροδότου κ.α.- για να σε κάνω αφερέγγυο,διότι δεν λειτουργείς όπως απαιτώ εγώ και το κόμμα,αλλά και για να καταλάβεις ποιός είναι ο μάγκας κουμανταδόρος.
opus
Μαζεστίξ χαίρομαι που συμφωνούμε κι ακόμα περισσότερο διότι στο σχόλιό σου γράφεις: "Να δούμε ποιοι είμαστε, τι θέλουμε, ποια είναι η δύναμή μας, ποια είναι η δύναμή τους, ποια τα αδύνατά μας σημεία, ποια αυτά των αντιπάλων και επομένως να διαπιστώσουμε με λογική τι μπορούμε να κάνουμε και πώς". Φράση που προλογίζει το ποστ που ακολουθεί "Τότε τι διάολο να κάνουμε;". Αν και δεν είμαι σίγουρος πως εκείνο θα σου αρέσει!
Ζ1977, καλά με κατάλαβες. Το νόημα του ποστ είναι ότι ποτέ δεν υπήρχαν προδότες. Επίσης ποτέ δεν υπήρχαν νίκες και γενικώς ότι δεν είναι μαύρο είναι εκ των πραγμάτων άσπρο.
Opus, αν και εκλαμβάνω τις παρατηρήσεις σου ως υποστηρικτικές του ποστ, μάλλον παρεξήγησες ποιος είναι ο καλός και ποιος ο κακός. Μάλλον εγώ είμαι πολύ περισσότερο "κομματικός" απ' ότι ο Ταλιμπάν.
Σίγουρα πρέπει να είσαι περισσότερο κομματικός απο τον ταλιμπαν,γιατί μόνο έτσι εξηγείται η συντροφική αλληλεξόντωση(ακόμη και σε post) που το κόμμα έχει τεράστια εμπειρία,παράδοση,και την απαιτεί απο τα μέλη του σε κάθε ευκαιρία.Αν δεν φας σύντροφο,πως θα αποδείξεις τη πίστη σου.Nόμος κάθε σέχτας και συμμορίας από παλιά.
Άλλωστε γενικά είναι ανθρώπινο,κάθε συντριβή να ακολουθείται από καννιβαλισμό.
Ο ταλιμπάν τα έχει εμπεδώσει αυτά.Εσύ;
opus
Για να βλέπεις αλληλοεξόντωση και κανιβαλισμό στο ποστ αυτό και στα σχόλιά του, κάποιο πρόβλημα σε βασανίζει.Δυστυχώς δεν μπορώ να σε βοηθήσω.
Αν θες να επιτεθείς αποτελεσματικότερα στο κόμμα πρέπει να μάθεις να είσαι λίγο περισσότερο εντός θέματος και να ξέρεις σε ποιους μιλάς.
@ στρατολάτης
που πάνε και σε βρίσκουν αυτοί οι παραληρηματίες ?
Μερικά φαινόμενα ξεπερνούν την ικανότητα και του καλύτερου ψυχαναλυτή.
Ούτε συνομωσία με Ροδόσταυρους να εξιχνίαζε.
Υ.Γ.
εσένα πάντως θα σε τακτοποιήσω.
Αύριο πρωί-πρωί θα σε καταγγείλλω στην ΟΠΛΑ.
TALIBAN
Τελικά υπήρχε ή όχι ο Εφιάλτης
Αλλά να μιλάει o taliban για παραλήρημα όταν τα μισα σχόλια είναι δικά του σημαίνει ότι δεν έχει καθρέφτη
z1977
Δημοσίευση σχολίου