Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2012

Λόγος Λαϊκός-"Ο κοινός Λόγος"

 Στη μνήμη της Έλλης Παπαδημητρίου που με την τρίτομη συλλογή"ο κοινός λόγος"αφηγήσεων λαϊκών ανθρώπων έσωσε τη μαρτυρία ενός λαού για τα ατέλειωτα πέτρινα χρόνια 1914-1974
                             *     *     *
Θα προσπαθήσω να καταγράψω το λόγο ενός λαϊκού ανθρώπου.Όλα όπως ειπώθηκαν, τίποτα δικό μου,ίσως να ξεχνώ κάποια.

Κάτω μέρος πλ.Συντάγματος 7/11/2012.Η διαδήλωση τεράστια,το αρχικό ψιλόβροχο κόβει.Μια ομάδα από τους γνωστούς-άγνωστους παρακρατικούς και μυστικούς αστυνομικούς ως αρχηγούς-απ' αυτούς που με φωτο αποκάλυψε σήμερα η ομάδα νομικής προστασίας διαδηλωτών και τσαντίστηκε ο Δένδιας-αρχίζουν να σπάνε μάρμαρα-πλάκες έτοιμοι να ξεκινήσουν τα γνωστά.Πλησιάζει ένας 65αρης και τους φωνάζει.Αρχίζουν να τον βρίζουν χυδαία με πρώτο απ' όλους τον αρχηγό τους.ΔΕ ΦΟΒΑΤΑΙ και τους βρίζει κι αυτός.Βλέπω τις απειλητικές τους διαθέσεις.Πλησιάζω,βάζω το χέρι μου στον ώμο του και σιγά τον απομακρύνω λίγα μέτρα και σταματάνε οι εκατέρωθεν βρισιές.
Τρέμει κάπως,και η ανάσα μυρίζει αλκοόλ.Κρατάει ένα μπουκαλάκι νερού.Έχει μέσα λίγο τσίπουρο όπως μου είπε μετά.
Μου λέει:
-"Δε τα φοβάμαι τα γαμημένα μπατσόσκυλα.62 χρονώνε είμαι έχω φάει και τους έχω ρίξει πολύ ξύλο.Το ξέρεις το τραγούδι του Καλογιάννη "βαράνε δυό,βαράνε τρείς,βαράνε χίλιες δέκα τρείς.." το σιγοτραγουδάει,πιάνω τον εαυτό μου να τον συνοδεύει ψιθυριστά.......Έχω δυο τσιγάρα,λέει,έλα να τα καπνίσουμε,΄ενα συ, ένα γώ...
-Να σε κεράσω εγώ απ' τα δικά μου...Του δίνω,ανάβουμε.Ακούγονται οι πρώτοι κρότοι από τις ρίψεις χημικών στο πάνω μέρος της πλατείας....

-Βαράτε ξεσκισμένοι,θα σας γκρεμίσουμε, δε θα γλιτώσετε....Θέλεις λίγο τσίπουρο να στανιάρεις? Αυτοί με κάνανε και τρέμω.Νευρικό είναι.Τρεις λεβέντες σα και σένα ανάστησα τους σπούδασα,πήγανε φαντάροι και τώρα είναι και οι τρείς σκλάβοι της Μέρκελ στη Γερμανία.Έφυγε πρώτα ο μεγάλος και μετά πήρε και τους άλλους που' ταν άνεργοι.Έμεινα εγώ με τη κυρά,ούτε σύνταξη ούτε δουλειά.....
Βγάζει από τη τσέπη του χαρτιά.
-Να διάβασε....Χθες βγήκα από τη φυλακή.Για παραβάσεις του ΚΟΚ.Δεν είχα ΚΤΕΟ, Ασφάλεια, τέλη. ΔΕΝ ΕΧΩ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΩ τους λέω.Με δικάσανε 2 μήνες.Με κλείσανε.
Διαβάζω απόφαση κα αποφυλακιστήριο,λέει αλήθεια.

Ο κόσμος κατεβαίνει λόγω χημικών.Φιλελλήνων τον χάνω.Τον ξαναβρίσκω Αμαλίας.Αρχίζει δυνατή βροχή,και τα σκυλιά συνεχίζουν να ρίχνουν.Τον χάνω πάλι....

3 σχόλια:

Leon77 είπε...

Τώρα σε βρήκα.Πραγματικά μεσα σε λίγες κουβέντες,όλα.Ιστορία,αγώνες,γεναιοδωρία,μετανάστευση νέων, καημός,φτώχεια,απελπισία, αδικία,ελπίδα.

ένας στρατολάτης είπε...

Κατά την άποψή μου το καλύτερό σου ποστ.

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...

Εξαιρετικό κείμενο.