Παρασκευή, 20 Ιουνίου 2008

Κομμουνισμός vs Φασισμός με λιθουανό διαιτητή

Το κοινοβούλιο της Λιθουανίας ψήφισε νόμο ο οποίος εξομοιώνει κομμουνισμό με φασιμό και σφυροδρέπανο με σβάστικα. Δεν είναι βέβαια κάτι το καινούργιο από τη βαλτική δημοκρατία αφού αποτελεί ένα ακόμα επεισόδιο στον μακρόχρονο αγώνα της με τη συγκεκριμένη στοχοπροσήλωση. Πέρα από την άποψη που μπορεί κανείς να έχει για την εξομοίωση αυτή, σημειώνω μερικά -ενδιαφέροντα κατά την άποψή μου- σημεία που δείχνουν ότι η σπουδή των Λιθουανών έχει αρκετά στοιχεία υστερίας (με τη φροϋδική έννοια).
1. Η σβάστικα είναι αρχαίο σύμβολο, χρησιμοποιημένο σε ποικίλες εκδοχές ήδη από τη Νεολιθική εποχή, χρησιμοποιούμενο ακόμα και σήμερα σε θρησκευτικά ή γεωμετρικά μοτίβα.
2. Η σβάστικα χρησιμοποιήθηκε ως σύμβολο της αρχαίας σκανδιναβικής θεότητας του κεραυνού, του Θωρ. Ο Θωρ στην περιοχή της Βαλτικής λατρευόταν με το όνομα Περκούνας.
3. Οι Λιθουανοί τίμησαν τον αρχαίο θεό τους χρησιμοποιώντας το σύμβολό του στην αεροπορία τους ήδη από το 1919, αρκετά πριν το χρησιμοποιήσουν οι Ναζί.
Τα παραπάνω δείχνουν νομίζω ότι οι Λιθουανοί θα έπρεπε να έχουν αποενοχοποιήσει τη χρήση της σβάστικας σε σχέση με τη μετέπειτα χρήση της. Ωστόσο, ο ρόλος του λιθουανικού κράτους μετά τη ναζιστική κατοχή, ιδίως όσον αφορά την τύχη των Λιθουανών εβραίων αλλά και τα επιτεύγματα της λιθουανικής λεγεώνας των Waffen-SS, τους φόρτωσε μάλλον με κάποιες ενοχές. Ωστόσο, ακόμα και σήμερα υπάρχουν φωνές, εκτός απ' τη Ρωσσία, που εγκαλούν τη Λιθουανία και τις άλλες 2 βαλτικές δημοκρατίες για υποκρισία.
Φαίνεται ότι στόχος της λιθουανίας στον "ανένδοτό" της είναι μάλλον ο κομμουνισμός και όχι ο φασισμός.

Τετάρτη, 18 Ιουνίου 2008

Βοήθεια στη "Βοήθεια στο σπίτι"

Το πρόγραμμα "Βοήθεια στο σπίτι" εξαγγέλθηκε το 1996 και ξεκίνησε το 1997 με σκοπό την παροχή κατ' οίκον βοήθειας σε άτομα ηλικιωμένα ή με αναπηρίες. Στα ίδια πλαίσια το πρόγραμμα απασχολεί και ανέργους για την επάνδρωση των υπηρεσιών υγείας και φροντίδας. Όλο το προσωπικό του προγράμματος ανέρχεται σε 3.800 άτομα, τα οποία απασχολούνται σε Δημοτικές ή Διαδημοτικές Επιχειρήσεις είτε σε Δήμους και Κοινότητες που είναι οι φορείς υλοποίησης, 100 περίπου μονάδες συνολικά. Παρέχεται συγκεκριμένα ψυχολογική, συμβουλευτική και κοινωνική υποστήριξη, είτε στο σπίτι είτε στα κατά τόπους γραφεία του προγράμματος και νοσηλευτική μέριμνα ως προς τη φαρμακευτική αγωγή, αιμοληψία, έλεγχος αρτηριακής πίεσης και σακχάρου στο σπίτι. Όποιος έχει ηλικιωμένους συγγενείς που δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν, γνωρίζει από πρώτο χέρι την σημασία που έχει η εύρυθμη λειτουργία του προγράμματος για την ποιότητα ζωής της ομάδας στόχου του. Πόσο μάλλον που η ομάδα αυτή ξεπερνά τα 100.000 άτομα.
Η χρηματοδότηση του προγράμματος παρατάθηκε μέχρι τις 31/8/2008 στα πλαίσια του Γ' ΚΠΣ, προβλέπεται δε η συνέχισή της μέχρι τις 31/12/2010 στα πλαίσια πλέον της Δ’ Προγραμματικής Περιόδου 2007-2013. Ωστόσο η πρόβλεψη παράτασης δεν έχει ακόμα γίνει βεβαιότητα, καθώς ο υπουργός Εσωτερικών δεν έχει ακόμα υπογράψει την σχετική υπουργική απόφαση. Το προσωπικό εξακολουθεί να αμοίβεται με μισθούς 450 ευρώ, συχνά παραμένει απλήρωτο για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Τα σωματεία προσωπικού εξήγγειλαν 48 απεργία διεκδικώντας κρατική δωρεάν «Βοήθεια στο Σπίτι», μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους και οριστική λύση στις παλινωδίες παρατάσεων και κόντρα παρατάσεων του ορίζοντα υλοποίησης του προγράμματος.

Δευτέρα, 2 Ιουνίου 2008

Οχετόσφαιρα

Σε παρόμοιες περιπτώσεις πατώ μηχανικά το delete. Καθημερινά, αρκετά μηνύματα, ενδιαφέροντα κατά τους μαζικούς αποστολείς τους γεμίζουν τα ταχυδρομικά κουτιά με την πραμάτεια τους. Χαριτωμένα βιντεάκια και ανεκδοτάκια, αποκαλύψεις συνομωσιών και εκκλήσεις για τρίωρο μποϋκοτάζ της κατανάλωσης λαχανακίων Βρυξελλών στοιβάζονται με υποδειγματική τάξη μέχρι που τα κατασπαράσσει η λήθη του delete. Πολλά από αυτά γυροφέρνουν στο διαδίκτυο επί χρόνια, κάποιος πάντα εντυπωσιάζεται και τα ξαναπροωθεί για να μου δίνει την ευκαιρία να γίνομαι ο σπασίκλας: "Ε, καλά, αυτή η δικτυοαρβύλα κυκλοφορεί τώρα 5 χρόνια".
Σήμερα όμως το μήνυμα είχε τον πιασάρικο τίτλο: "FW: Fw: Αυτοί είναι οι 21 που κατηγορούνται για την παιδοφιλία". Ακολουθούσε το path του μπλόγκερ που έκανε τη δημοσίευση, ένας κατάλογος ονομάτων, ηλικιών και επαγγελμάτων και στο τέλος η ακόλουθη παράγραφος (το μπολντάρισμα δικό μου):

"...όλος ο κόσμος ζητάει να μάθει τα ονόματα τους. Πάρτε τα όχι για να τους λιντσάρεται, αλλά ίσως να τους λυπηθείτε. Κανείς δεν μπορεί να μπει σε μια άβυσσος όπως είναι η ψυχή ενός ανθρώπου. Δεν μπορεί να βάλουμε για όλους το χέρι μας στην φωτιά ότι ήταν...τέρατα αλλά η δικαιοσύνη θα κρίνει. Μπορεί κάποιοι να είναι αθώοι., Αυτοί κατηγορούνται. Τους αποκάλυψε σήμερα η espressο και οι δημοσιογράφοι Γ.Καρράς-Στ. Χίος"

Αυτό το τρωκτικό που έκανε τη δημοσίευση καθώς και οι αυτουργοί της πρωτογενούς "αποκάλυψης", με ένα "μπορεί" καταργούν το τεκμήριο της αθωότητας μέχρι αποδείξεως της ενοχής. Δίνουν στη δημοσιότητα ονόματα καταστρέφοντας ανθρώπους που "μπορεί να είναι αθώοι". Αρπάζουν την φήμη περί κακοποίησης "ακόμα και βρεφών" που φυσικά βοηθά να γυρίσουν τ' άντερα του επίσης οσιοπάρθενου αναγνώστη και την εκτοξεύουν στα "τέρατα" του καταλόγου των 21. Ο ανακριτής δεν χρειάζεται πια, η κοινή γνώμη έβγαλε το πόρισμα.

Όλα αυτά τα έρποντα ασπόνδυλα της espresso και της μπλογκόσφαιρας δεν γυρίζουν να κοιτάξουν ένα πεταχτό 15χρονο με μίνι στο δρόμο γιατί είναι ανήλικο. Δεν αναζητούν τσόντες barely legal γιατί τη βρίσκουν μόνο με το ιεραποστολικό. Δεν θεωρούν σεξουαλικό έγκλημα αυτό που συνοδεύεται από χρήση σωματικής ή ψυχολογικής βίας αλλά αυτό που λειτουργεί εμπορευόμενο ως κολυμπήθρα των κάθε λογής καταπιεσμένων σεξουαλικών επιθυμιών του αναγνώστη τους, ο οποίος απολυτρωμένος θα ομολογήσει (στον εαυτό του, όχι στο πανελλήνιο): "Εγώ κατά βάθος καυλώνω με παρτούζες με 15χρονους ινδονήσιους τρανσέξουαλ αλλά ευτυχώς όχι με βιασμούς μωρών".
Αθώος, αθώος.